top of page
LOGO_ELOANIMACJA_ELA_STECHNIJ.png
ikea_ela_stechnij36011a183949455.66f2c1f6955bc.jpg

HEJ IKEA!

Typ projektu:

Animacja Explainer

Data:

2024

Klient:

Ikea

Rola w projekcie:

Motion Design

Projekt:

IKEA – niekwestionowany lider w branży wyposażenia wnÄ™trz, obecna w Polsce od 62 lat – zainicjowaÅ‚a kampaniÄ™ #PositiveImpact, której celem jest podkreÅ›lenie wpÅ‚ywu marki na rynek krajowy i globalny. W ramach tej inicjatywy powstaÅ‚a seria murali przedstawiajÄ…cych w atrakcyjny sposób historiÄ™, wartoÅ›ci oraz najważniejsze fakty dotyczÄ…ce dziaÅ‚alnoÅ›ci IKEA w Polsce. CaÅ‚ość dopeÅ‚nia dwuminutowa animacja, stanowiÄ…ca wizualne rozwiniÄ™cie opowieÅ›ci. Projekt zostaÅ‚ zrealizowany we wspóÅ‚pracy
z cenionÄ… ilustratorkÄ… MartynÄ… Wójcik – ÅšmierskÄ…, której charakterystyczny styl nadaÅ‚ muralom niepowtarzalny charakter.

ikea_ela_stechnij.gif

Animacja

W ramach kampanii z okazji 60+ lat obecności IKEA
w Polsce powstała animacja opowiadająca historię marki.

 

InspiracjÄ… do formy byÅ‚a postać ludzika z instrukcji IKEA – prosty, ikoniczny, z dużym potencjaÅ‚em narracyjnym.
Na jego bazie zbudowaliÅ›my Å›wiat, który przeprowadza widza przez kluczowe momenty: poczÄ…tki marki, pierwszy sklep w Warszawie, rodzinne zakupy, linie produkcyjne i globalne wysyÅ‚ki.

 

CaÅ‚ość zostaÅ‚a zaprojektowana tak, by wizualnie korespondować z muralami z tej samej kampanii – zachowaliÅ›my uproszczonÄ… formÄ™, czystÄ… liniÄ™, ograniczonÄ… paletÄ™ kolorystycznÄ… i duży nacisk na czytelność przekazu.

W animacji pojawiajÄ… siÄ™ lokalne akcenty
– nawiÄ…zania do konkretnych miejsc, takich
jak Lubawa, ZbÄ…szyÅ„ czy Olecko, gdzie znajdujÄ… siÄ™ fabryki IKEA. Wszystko to spiÄ™te lekkÄ… narracjÄ… i pÅ‚ynnÄ… animacjÄ…, która ma zarówno edukować, jak i bawić.

 

To projekt, który łączy storytelling z designem,
a historiÄ™ marki pokazuje w sposób wizualnie spójny,
ale nieoczywisty – przystÄ™pny dla szerokiej publicznoÅ›ci, a jednoczeÅ›nie przyjemny dla tych, którzy lubiÄ… detale
i smaczki.

Cel


1. Podkreślenie wieloletniej obecności. IKEA działa na polskim rynku od ponad 60 lat, odgrywając znaczącą rolę jako pracodawca i partner gospodarczy.

2. Zwrócenie uwagi na znaczenie Polski w globalnych strukturach. IKEA Polska peÅ‚ni kluczowÄ… funkcjÄ™ w globalnym Å‚aÅ„cuchu produkcji IKEA – co piÄ…ty produkt sprzedawany na Å›wiecie pochodzi wÅ‚aÅ›nie z naszego kraju.

3. Uhonorowanie ekspertów tworzÄ…cych sukces marki Blisko 100 000 polskich specjalistek i specjalistów wspóÅ‚tworzy IKEA, każdego dnia wpÅ‚ywajÄ…c na jej rozwój, innowacyjność i globalne dziaÅ‚ania.

ikea_ela_stechnijfc5dfc183949455.662a26a184c00.jpg

Murale

StworzyliÅ›my seriÄ™ murali w najwiÄ™kszych polskich miastach – Warszawie (w dwóch lokalizacjach), WrocÅ‚awiu, Bydgoszczy i Krakowie – a także w miejscowoÅ›ciach, gdzie zlokalizowane sÄ… fabryki IKEA: Olecku, ZbÄ…szyniu i Lubawie. Ilustracje opowiadajÄ… historiÄ™ marki – od jej zaÅ‚ożyciela, Ingvara Kamprada, przez otwarcie pierwszego sklepu w Warszawie, aż po globalnÄ… dystrybucjÄ™ produktów. 

Styl graficzny nawiÄ…zuje do charakterystycznych postaci z instrukcji skÅ‚adania mebli IKEA. Murale zawierajÄ… również lokalne akcenty, takie jak MikoÅ‚aj Kopernik w Lubawie czy dudziarz w ZbÄ…szyniu, a także motywy o uniwersalnym wymiarze, ukazujÄ…ce globalnÄ… skalÄ™ dziaÅ‚ania marki – samoloty, dźwigi czy postać na wielbłądzie przewożąca paczki IKEA.

bg kolor.png

Efekty

  • Efekty kampanii ZwiÄ™kszenie rozpoznawalnoÅ›ci marki Murale oraz animacja przyciÄ…gnęły uwagÄ™ zarówno lokalnych spoÅ‚ecznoÅ›ci, jak i mediów, skutecznie podkreÅ›lajÄ…c obecność i zaangażowanie IKEA w Polsce.
     

  • Budowanie zaangażowania spoÅ‚ecznego Lokalne akcenty zawarte w muralach spotkaÅ‚y siÄ™ z pozytywnym odbiorem mieszkaÅ„ców, wzmacniajÄ…c ich więź z markÄ…. 

  • Uznanie branżowe Projekt zostaÅ‚ wyróżniony na platformie Behance, zdobywajÄ…c uznanie za kreatywność, estetykÄ™ i jakość wykonania.

KLIENT - IKEA POLSKA - www.ikea.com/pl/pl

 

ILUSTRACJE DO MURALI / ILUSTRACJE DO ANIMACJI / GRAFIKA NA TORBY

Ilustrator : Martyna Wójcik-Åšmierska - martynawojcik.com/work

 

Agencja: WALK.PL - www.walk.pl

Creative Director : Bartosz Jaroszewski

Motion Designer : Elżbieta Stechnij

Copywriter : Piotr Zygmunt

Account Manager : Katarzyna Imiela

Client Service Director : Olga CheÅ‚chowska 

Senior Art Director : PrzemysÅ‚aw Górecki

 

PRODUKCJA MURALI :

Good Looking Studio

Wake up time

connect with me

  • TikTok
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Behance

Napisz do mnie :)

Dziękujemy za zgłoszenie!

bottom of page