
Klient:
Makro Cash & Carry
Typ projektu:
Animacja do emisji w kinach oraz sm
Data:
2024
Projekt:
TydzieÅ„ Kuchni Polskiej to ogólnopolski festiwal kulinarny organizowany przez MAKRO Polska, promujÄ…cy lokalne smaki i wspierajÄ…cy restauratorów w odkrywaniu nowoczesnych interpretacji tradycyjnych daÅ„. Kampania miaÅ‚a na celu przeÅ‚amanie stereotypów na temat kuchni narodowej – postrzeganej czÄ™sto jako tÅ‚usta i maÅ‚o zróżnicowana. Naszym zadaniem byÅ‚o zaprezentowanie jej nowoczesnej, Å›wieżej i inspirujÄ…cej odsÅ‚ony, która trafia zarówno do entuzjastów klasyki, jak i do osób poszukujÄ…cych nowych doznaÅ„ kulinarnych.

.jpg)
​
-
Budowa Å›wiadomoÅ›ci programu MAKRO wÅ›ród konsumentów i sektora HoReCa
-
Zmiana percepcji kuchni polskiej – od stereotypu tÅ‚ustoÅ›ci do wspóÅ‚czesnej Å›wieżoÅ›ci
-
ZachÄ™cenie klientów do interesowania siÄ™ festiwalem i rezerwacji stolików
Cel


​
W naszej propozycji strategiczno-kreatywnej postawiliÅ›my na połączenie tradycji z nowoczesnoÅ›ciÄ…. Bohaterami kampanii zostaÅ‚y postacie znane wszystkim z polskich legend i kojarzone z danymi regionami naszego kraju. WÅ›ród nich znalazÅ‚a siÄ™ Neptun, Syrenka, Janosik, KozioÅ‚ki PoznaÅ„skie, Czarownica ÅšwiÄ™tokrzyska, WrocÅ‚awskie Krasnale i Lajkonik.
​​
Nasi legendarni bohaterowie w zabawny i wspóÅ‚czesny sposób zachÄ™cali do przyjÅ›cia na TydzieÅ„ Kuchni Polskiej
i zasmakowania polskich daÅ„, nie tylko tych regionalnych, ale także zaskakujÄ…co eksperymentalnych. Kampanii towarzyszyÅ‚o hasÅ‚o – „A nóż, widelec zasmakujesz!”
– zachÄ™cajÄ…ce konsumentów do próbowania nowych daÅ„
i smaków.

Spróbuj! A nóż, widelec zasmakujesz!
​
Na potrzeby dziaÅ‚aÅ„ komunikacyjnych stworzyliÅ›my 7 key visuali – 1 ogólnopolski i 6 regionalnych, obejmujÄ…cych regiony Polski takich jak: Pomorze, Mazowsze, MaÅ‚opolska, Wielkopolska, ziemia ÅšwiÄ™tokrzyska i Dolny ÅšlÄ…sk. Key visuale oraz layouty łączyÅ‚y lokalny kontekst kulturowy z nowoczesnym stylem kulinarnym, podkreÅ›lajÄ…c unikalny charakter poszczególnych regionów i ich gastronomicznego dziedzictwa.​
Key Visual






​​
Kampania obecna była w kinach (animacja online), OOH (billboardy, citylighty), w digitalu (kampania display w tym geotargeting), social mediach (Facebook, Instagram, TikTok, Tinder) a także obejmowała materiały POS dla restauracji.
Touchpoints


​​
W festiwalu TydzieÅ„ Kuchni Polskiej wzięło udziaÅ‚ blisko 360 lokali gastronomicznych z caÅ‚ej Polski. Kampania objęła szerokÄ… komunikacjÄ™ ATL i digital, angażujÄ…c użytkowników poprzez geotargetowane reklamy, dziaÅ‚ania w social mediach oraz retargeting.
Efekty
​​​
Użycie znanych symboli w nowoczesnym wydaniu sprawiÅ‚o, że kampania byÅ‚a silnie zauważalna i z Å‚atwoÅ›ciÄ… docieraÅ‚a do różnych grup odbiorców – od entuzjastów jedzenia, po dziennikarzy kulinarnych i turystów smaków.

​
Credits :
​
Klient: Makro Cash & Carry Polska
Agencja: Walk Creative Creative www.walk.pl
Director: Bartosz Jaroszewski
Creative Team: Piotr Zygmunt, PrzemysÅ‚aw Górecki
Motion Design: Elżbieta Stechnij
Design: PrzemysÅ‚aw Górecki, BogusÅ‚aw Nizierski, Agnieszka LutostaÅ„ska, Monika Pietrucha Kalinowska
Social Media: Maria Kurek, Dominika Pięta
Account Manager: Zuzanna Radowska
​​​
